Kasih Antara Kita a.k.a Cinta Buat Emelda

Assalamualaikumm !

Yeyeyeyeyeyey ! Weee.. sukanyaaa... Eh2. Suka apa ni, hah? Suka, sebab, novel Kasih Antara Kita dah dibuat cerita . Ada dekat tv3. Jom laaa tengok pukul 7 nantii. Aku dapat tau dari blog Aleya Anesa, penulis novel kasih Antara Kita . Tetiba pulak aku rasa terlebih bangga . Wehehehe . Yelaaa . Baru pertama kali novel yang aku baca ni jadik cerita . Memang mahsen mulut aku dengan kawan aku ni . Dulu , aku pernah cakap "kalau novel kasih antara kita dibuat filem, mesti meletup punyalah !" Kawan aku yang sorang tu pun setuju .  Walaupun tak dibuat filem, tapi, Alhamdulillah jugaklah . Mungkin semua ni bukan sebab mulut kitorang yang masin macam garam tu, tapi kebetulanlah agaknya ! 

Siapa yang pernah baca novel Kasih Antara Kita tu, mesti ada menangis punyalah. Sebab, dalam novel tu, kan.. ada part yang sedih gila nak mampus . Sampai kembang mata aku ni . HAHA . kantoi  

Ada banyak perbezaan Cinta Buat Emelda , dengan Kasih Antara Kita . Yang jadi watak yang selalu sakitkan hati Emelda tu, Enieza, kan? Dalam cerita tu, Emeriz pulak. Tak kisahlah. Asalkan dia baik dengan anak buah dia, cukuplah~ 

Eh, yang jadik kembar sebenarnya, anak Emira tu, kan. Dania & Atiea. Dalam cerita terbalik pulak. Emira dengan Emelda yang kembar. Eh, kembar, ke? Ye, kot. Sebab muka sama . 

Yang Aril Fatah tu, agaknya dia garang tak nanti? Harapnya, janganlah ada part yang dia tampar pipi Emelda sampai berdarah tu. Tapi, kalau ada, best jugak. Makin menariklah jalan ceritanya . :)



Hah, inilah novelnya . Siapa yang pernah baca novel ni atau peminat Cinta Buat Emelda tu, jemputlah komen, yaa? :))

2 Sweet Strawberries:

Dilla said...

mcm best..tp ta fham lgi psal cter dy sebab baru tgok arini..
oh cter ni pon adptasi dari novel rpenye,,baru dilla tau,,,hehe

Farah Farhana said...

Ha'ah.. kalau nak tau, carik je novel kasih antara kita dekat kedai buku. :) Takpun, tengok dekat youtube. Semalam, baru episod 3 :)