Tolong Cikgu, Dapat Novel !



Assalamualaikum !

Harini penatlah jugak. Sebab petang ni aku, Alifah, Fira, Azah, Syakirah, Nurul, Nadhirah & Syikin p sekolah tolong ustazah Khamisiah. Ustazah tu baik and peramah! Sebab tulah aku selesa berborak dengan dia. Kalaulah ustazah tu garang, muka dia serius... jangan haraplah..





Haha... macamni :p

So, bila dah penat angkat buku, susun buku.. aku pun apa lagi? Nampak novel terus rembat! HAHA. Mana ada rembat.. nak kena penampar ke hapa.. 

Aku pun cariklah novel-novel terbaik. Tiba-tiba mata aku terpandang satu buku nih.. buku tingkatan 5 tuuu.. aku ni? Baru tingkatan 2.

Nak tau buku apa... haa... ni


Ni novel KOMSAS. Novel kitorang tingkatan 2 ni, DI SEBALIK WAJAH. KLIK SINI untuk sinopsis. Novel ni, aku tak tau apa cerita dia. Sebabbb.. aku tak baca lagi. Ada baiknya juga aku tanya ustazah tadi... Hohoh

AKU : Ustazah, saya baca buku ni, yaaa? (Kabus Di Perbukitan)

USTAZAH : OK, minggu depan pulangkan balik!

Haaa? Bersinar-sinar mata aku (yelatuw)

AKU : Betul ke ni, ustazah?? Saya nak pinjam buku ni laa.

KAWAN2 AKU YG LAIN : Saya nak pinjam ni.. ni dan ni..

USTAZAH : Ehhh.. 1 je!

KAWAN2 : Alooo..

Lepastu apa lagi... beramboosss lahh.... HAHA!

Jap. 

Sekarang aku tgh tengok cerita Aku Masih Dara. Geram gila dekat Hani dan Aleesya tuh. Ada ke patut kata Islam ni buang masa??? Ya, aku tahu ni cuma lakonan tapi, aku ni emosi sikit :P Si Hani tu haa.. nama aje Islam tapi, perangai tak macam Islam pun? Si Aleesya tu pun boleh tahan. Cuma Sofea je yang berubah. Alhamdulillah. Sedih jugak bila tengok dia nangis sebab tak pandai baca Al-Quran. Kalau aku, aku pun nangis jugak. 

p/s : Islam itu agama yang Indah :))

0 Sweet Strawberries: