Bakat Aku???




Hari tu cikgu seni kitorang suruh lukis potret. Mulalah buat muka seposen. Lepas tu ada jugak yang guna mata, hantar isyarat kat cikgu "kitorang taknak buat potret laaa..." . Tapi, siapalah yang paham bahasa gitu? Huhu

Mula mula aku bawak pic Dato' Siti. Tapi, salah ukur pulak. Bila aku padam, terus warnanya pudar so... takleh guna lagi laa.. :( Hari rabu sampai hari isnin tu aku terus lupa pasal ni. Bila aku tengok je jadual waktu, 

ESOK PSV !!!!!

Alamak! Potret blom siapp!!

Habis semua surat khabar diselongkar. Carik apa? Carik gambarlaaa! Last last... jumpa jugak gambar sorang artis neh. Cantik jugaklah muka dia. Cantik? Ya, dia seorang perempuan :) Tapi, tak tau siapa dia.

Disebabkan rasa gelisah & terburu-buru, aku pon lukis suka hati. Dapat D pun jadilah... Tu la padahnya buat kerja disaat-saat akhir. Kan dah padan muka. HAHA -,-.

Tapi, bila aku belek-belek lukisan aku tu. Hmm.. tak cantik btol ah. Jadi aku pon cuba cantik2kan potret tu. Takpelah kalau tak cantik sangat. Aku tak pandailah nak 'menghidupkan' potret ni.

Haa, masa paginya pulak, kawan-kawan aku pun tanya... "mana lukisan kau..? Aku nak tengok"
Aku jawab "Lupa nak bawak..." *tipu

Diaorang mengeluh.. Sorry

Bila Ain & Aimi suruh hantar potret, barulah aku bagi... HEHEHE..
Aimi datang kat meja aku
"Farah ! Kenapa tipu aku? Tadi kata tak bawak! Huhuhuhu <-- pura2 nangis"
Aku tersengih-sengih.

"Wow, cantiknya... wow.. wow.." 
Alaa Siti ni.. memuji sangat.
"Waaa... cantiknya lukisan kau!"
Aku senyum 'Terima Kasih!' (dalam hati je)

Sampailah masanya untuk hantar potret masing2. Tiba-tiba aku perasan. Mana potret aku tadi? "Eh.. mana potret aku?" Terkeluar jugak.

Lepastu Syakirah pun jerit "Hoii.. mana potret Neelofaaa???" (Syakirah ni, badan je kecik tapi, suara kuat. Hehe)
Eh, jap! Neelofa? Siapa tuh?

"Nah ni dia" datanglah Aziedah dengan lukisan aku tadi. Fuhh. Lega.

"Eh... siapa ni?" Tanya sorang budak. Tak ingatlah siapa. "Eh... Neelofa kan?" 
Eh , kenal pulak dia. Eh, apasal aku tuan punya lukisan tak kenal hah?

"Neelofa ke ni? hehe.. tak taulah pulak... " Aku tersengih. Malu lah sikit. Ada ke patut tak kenal kat Neelofa? Yalahh... masa aku kerat gambar dia dari newspaper pun aku tak tengok nama. 


Ni dia Neelofa.. Cantik, kan?


Ni pulak lukisan aku. HAHA. Tak cantik, kan? I don't care what you saylah ! Mata dia aku tak pandai lukis. Huh, hantam saja labu!


Ni saja je buat. hahah... I knowlah lukisan ni tak cantik.

~ SEKIAN ~


4 Sweet Strawberries:

Meyrul said...

Waaahhh!!! Budak seni la Kau... Cantik gila lukisan kau tuh... Ada la rupa ckit macam artis yg baru nak naik tuh... tak sangka yaa makcik tahu main lukis2.. Mana Belajar??? Happy la tuh orang puji lukisan dia... ^_^ senyum sampai telinga.... Tapi seriously larh... memang smart lukisan kau... Tak macam aku punya.. Burok jek... Bwahaha~

Farah Farhana said...

Waalaikumsalam.. alaaa.. 'makcik' tau sikit2 je asas melukis ni.. Ni pon blaja dari cikgu. Tanpa cikgu mana nak dpt ilmu? 'makcik' nak ucap timekasih jgklah dkt kwn2 'makcik' sbb sudi lekatkan lukisan tak laku 'makcik' kat papan pernyataan kat belakang klas... lol :p

Meyrul said...

Hahaha~ Lupa Nak bagi salam... Assalamualaikum.. hehe~ Makcik nanti Form 4 na amek Bidang Apa??? Kan Ada banyak bidang... Nak Amik bidang Seni ker??? Baguz tu baguz... Nanti Ley jadi Graphic Designer.... Aku dah Tak boleh nak Jadi Animator designer sebab aku amik Bidang Perakaunan... Harap2 Makcik Always Happy XD

Farah Farhana said...

@Meyrulkalau hepi selalu xbagus jugak. Mestilah ada sedih sekali. Barulah adil