Hari Puteri 2011



Hmmm, hari ni tiba-tiba aku teringatkan Hari Puteri 2011. Hari tersebut berlansung pada hari sabtu dan tarikhnya pula, aku tak dah tak ingat... Paling best kitorang belajar masak, poco-poco (ada jugak, woo), menjahit, dengar orang nasyid (suaranya sedapp.. boleh dimakan.. HEHE), main bola racun dann apa-apa aje lah.

1. Poco-poco

Pada awal pagi tu kitorang pergi daftar diri dulu lepastu berkumpul di koperasi. Seterusnya kitorang dengar sikit taklimat dan kitorang dipecahkan kepada beberapa kumpulan. Ohh, lupa nak cakap. Kitorang ialah pelajar tingkatan 1 - tingkatan 5 (kot). Tak pastilah. Mungkin ada jugak pelajar tingkatan 6. Dalam pukul 9/10 pagi itu, Ustazah Hayati pun ajak kitorang main bola racun. Sumpah, best gila!

2. Memasak

Aku bukannya memasak, pun. Cuma tolong basuh barang2 aje.. :'( . Tapi, takpe asalkan hepi je XD.
Pada sebelah pagi tu, kitorang diwajibkan pakai baju main dulu. Manakala pada sebelah petangnya pula, kitorang pakai baju uniform Puteri Islam. Bila jam sudah menunjukkan pukul 4 gitu, kitorang pun ditugaskan untuk mengemaskan surau, tempat yang kitorang gunakan untuk kem ini. Aku, Epah dan 2 orang kakak disuruh menghantar pinggan2 ke dewan makan. Pinggan2 tu bukan aje banyak, tapi berat! Pinggan besi, dah tentulah berat.. Apalah aku ni..



Paling lucu, kitorang asyik berhenti2 je. Dengan alasan, tak larat nak angkat barang2 berat. Tengok tangan... Huiyyo! Merahnya ! Rasa nak tercabut aje tangan aku. Sedikit demi sedikit, kami hampir sampai ke dewan makan tapi, nak berhenti jap. Malangnya, kitorang tak sempat 'brek' dan aku hampir2 meniarap kat lantai simen tu. Nasib baik tangan saku sempat berpaut dekat baldi yang berisi pinggan2 tadi. Kalau tidak, alamatnya, cium lantailah aku. Walaupun aku tak tersungkur kat lantai tu, tapi lutut aku ni, hah.. Terkena jugak. Sakit ooooo... Balik rumah nantilah aku tengok. Takkan nak tengok kat situ jugak, kot?

Dan, akhirnya..... Sampai jugak kami ke dewan makan!!! Bila balik je ke surau cikgu suruh buang sampah. Mak aii.. Dahlah berat, berbau, berulat ! Eeee.. Kitorang takde pilihan... Terpaksa jugak buang sampah tu.. Tapi, hanya kami bertiga. Aku, Epah dan salah seorang daripada kakak2 yang tadi (yang tolong angkat pinggan tadi tuuu)

Tanpa membuang masa, kitorang pun bawaklah seplastik besar sampah2 tadi. Tapi, kitorang tak angkat tau, kitorang main heret jee. Ingat senang ke nak angkat benda berat tu. Tiba-tiba, kitorang terhidu satu bau yang sangat sangat ... UWEKKK ... Kitorang pun apalagi? CABUUTT...!! (Macamlah nampak hantu~). Tak adalah.. kitorang tak cabut.. kalau kitorang cabut siapa yang nak buang sampah ni? Kalau sampah ni ada kaki sendiri takpelah jugak!
Jadi, kitorang pun ambik jalan mudah. Biar jelah kat depan tong sampah tu. Nanti kompom ada orang nampak funyak. Dan, kitorang pun blahhh.

Ingatkan takde orang nampak.. Rupa-rupanya...

"Ehh, kenapa biar kat situ saja? Nanti kena kacau kucing dan anjing kang!"

Alamak.. kan dah kena tegur...

Pesanan : Jangan buat kerja alang-alang ataupun bertangguh, k?

Dalam pukul 5 gitu, kitorang pun dibenarkan bersurai.. Sebelum bersurai, cikgu nak kitorang bergambar dulu dan lepastu p dewan makan, makanlah apa yang dihidangkan.. Then, bolehlah berambusss..

P/s :Agak-agaknya, siapalah kakak tu, ya? Aku&Epah xsempat nak tanya. Rasanya aku pernah nampak... tapi, dimana ya? Biarlah. Kalau ada jodoh kita jumpa lagi yup, kakak... ^_^

0 Sweet Strawberries: